سایت ژینکو

سایت ژینکو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

همه چیز درباره کمد کنار تخت ( لاکر بیمارستانی)

کمد کنار تخت در بیمارستان نقش بسیار زیادی دارد. به کابینت و کمد، لاکر نیز می گویند. کمدهای بیمارستانی از انواع متفاوتی ساخته شده اند و تمام آن ها دارای چرخ می باشد تا بهتر حرکت کنند. این کمدها قابل شست و شو و بسیار مقاوم می باشند. در این نوشتار قصد داریم به لاکر بیمارستانی و میز غذاخوری بیمارستانی بیشتر بپردازیم.                        

آشنایی با لاکر بیمارستانی

در لاکر بیمارستانی یا کمد کنار تخت، بیمار وسایل مورد نیاز خود را قرار می دهد، همین امر موجب می شود بیمار به وسایل دسترسی داشته باشد. این وسیله عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و در بیمارستان جز وسایل ضروری محسوب می شود. لاکر به عنوان مکمل تخت های بیمارستان نیز کاربرد دارد. این وسیله پرکاربرد از چوب یا فلز درست می شود و به طور معمول کابینت های یک، دو یا سه طبقه دارد. لاکر بهترین خدمات را برای بیماران فراهم می کند تا بتوانند با خیالی آسوده داروها و وسایل شخصی خود را در آن قرار دهند.

لاکرهای بیمارستانی

ویژگی لاکر بیمارستانی

لاکر بیمارستانی یا کمد کنار تخت ویژگی های مثبت زیادی دارد. این ویژگی ها عبارتند از:

  • این کمد دارای چرخ می باشد و به آسانی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود.
  • کمد کنار تخت بیمارستانی سبک است و به راحتی جا به جا می شود.
  • این وسیله از نظر اندازه جمع و جور می باشد و به هیچ عنوان فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • لاکر بیمارستانی دارای یک کشو در قسمت بالا می باشد که معمولا دارای قفل است و بیماران می توانند وسایل قیمتی خود را در آن جا نگه دارند.
  • این وسیله برای نگهداری و ذخیره مواد ضروری بیماران بسیار مناسب است.
  • تمیز کردن و نگهداری لاکر بسیار ساده و راحت است.
  • چرخ های لاکرهای بیمارستانی هیچ گونه آلودگی صوتی برای بیماران ایجاد نمی کنند.
  • لاکرهای بیمارستانی از نوع چوبی و فلزی ماندگاری و تنوع بیشتری دارند.
لاکرهای بیمارستانی

لاکرهای بیمارستانی چگونه طراحی می شوند؟

کمد کنار تخت بیمارستانی یا لاکر بیمارستانی طراحی بسیار زیبایی دارند و از یک چهارچوب آلومینیومی ساخته شده اند. این کمدها بسیار محکم طراحی شده اند. ارتفاع آن ها با ارتفاع تخت کاملا برابر می باشد.

لاکر بیمارستانی به گونه ای ساخته شده اند که دارای بخش های زیادی می باشند. قسمت بالا که فضای کوچکتری دارد برای وسایلی مانند دارو، کتاب، عینک، شارژر و موبایل در نظر گرفته شده است. در قسمت پایین وسایلی مانند کفش، ساک و کیف نگهداری می شود. این کمدها در مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها به طور کامل قابل استفاده می باشند.

لاکرهای بیمارستانی از چه موادی تشکیل شده است؟

لاکر بیمارستانی از موادی تشکیل شده است که قابل شستشو می باشد و به راحتی ضد عفونی می شود. روکش تزیینی پلاستیکی کمدها ، نباید ضخامت کمتر از ۱۵ میلی متر داشته باشند. قسمت پایین لاکر بیمارستانی بایستی از چوب پهن ۱۸میلی متر باشد و به پایه های اسکلت کنار تخت وصل شود. علاوه بر این چوب های عمودی چهارچوب باید به پیچ های چرخ های کمد وصل شوند. تمام این موارد برای امنیت این کمدها می باشند. به یاد داشته باشید ضخامت قفسه ها نباید از ۱۲ میلی متر کمتر باشد و چرخ ها نباید از چوب های بی کیفیت ساخته شوند.

لاکرهای بیمارستانی

چرخ های لاکرهای بیمارستانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

چرخ های لاکر بیمارستانی دارای قطرهای متفاوتی می باشند و به طور معمول دارای دو قطر ۵ و ۷.۵ می هستند. این ویژگی وابسته به نوع کمد و تولید کننده نیز دارد. همچنین ارتفاع تخت در انتخاب چرخ مناسب، بسیار تاثیر دارد. جنس این چرخ ها اغلب از پلی آمید است و قابل شستشو می باشد. برای این وسیله ها به طور معمول چرخ های فلزی به کار برده نمی شود. زیرا این چرخ ها سر و صدای فراوانی ایجاد می کنند و ممکن است زنگ بزنند. چرخ های به کار برده شده در لاکرهای بیمارستانی به طور معمول به دو دسته تقسیم بندی می شوند:  

  • گردان بدون ترمز    
  • گردان ترمز دار

بهتر است بدانید در لاکر بیمارستانی چرخ های گردان محبوبیت بیشتری دارند، زیرا ترمز آن ها مانع حرکت ناگهانی لاکر می شود.     

لاکرهای بیمارستانی

آشنایی با میز غذاخوری بیمارستانی

میز غذاخوری بیمارستانی برای انواع تخت های مراقبت از بیماران مناسب می باشد و ارتفاع آن ها تنظیم می شود. این میز دقیقا متناسب با انواع تخت ها طراحی شده است. به همین خاطر به بیماران کمک می کند تا غذای خود را بدون ایجاد هیچ گونه کثیفی و لکه روی ملحفه ها نوش جان کنند. این وسیله برای نماز خواندن نیز استفاده می شود.

میز غذاخوری بیمارستانی چه ویژگی هایی دارد؟

میز غذاخوری بیمارستانی ویژگی های مثبت زیادی دارد، این ویژگی ها عبارتند از :

  • بخش های مختلف بدنه فلزی این وسیله توسط اتصالات محکم و مقاوم به یکدیگر متصل شده است.
  • بدنه این میز غذاخوری فلزی است. به همین خاطر در مقابل فشار و جا به جایی مقاوم می باشد.
  • رویه بدنه فلزی این وسیله از پوشش پودری الکترواستاتیک استفاده شده است. به همین علت شست شو شوی آسانی دارد. 
  • این وسیله ۴ چرخ تخم مرغی دارد به همین علت به خوبی جا به جا می شود و برای بیماران دیگر مزاحمت ایجاد نمی کند.
  • ابعاد میز غذاخوری بیمارستانی به این صورت است: عرض ۴۰ سانتی متر و طول ۸۰ سانتی متر.
  • این میز به خاطر جنسABS ، زیبایی خاصی به محیط می بخشد. 
میز غذاخوری بیمارستان
  • این میز جنس بسیار مناسبی دارد به همین خاطر آلودگی با یک دستمال خیس به راحتی از روی آن پاک می شود.
  • میز غذاخوری بیمارستانی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و برای هر تختی مناسب است. در واقع کادر بیمارستان به آسانی می توانند ارتفاع تخت را تنظیم کنند.
  • این وسیله مناسب در همه مراکز درمانی مانند درمانگاه ها، بیمارستان ها، بهزیستی و کلینیک ها کاربرد دارد.         
  • میز غذاخوری بیمارستانی در بخش های مردان و زنان و زایمان کاربرد بیشتری دارد.
  • این وسیله برای بیمارانی که در خانه استراحت مطلق می باشند و یا دوران نقاهت طولانی تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین افرادی که سالمند هستند نیز می توانند از این میز غذا خوری استفاده کنند.
  • از میز غذاخوری بیمارستانی می توان برای کارهایی مانند نماز خواندن و کتاب خواندن نیز استفاده نمود.    
میز غذاخوری بیمارستان

 

راهنمای خرید لاکر بیمارستانی

 شما می توانید میز غذاخوری بیمارستانی و لاکر بیمارستانی را از مراکز و سایت های معتبر خریداری نمایید. همچنین این وسایل با توجه به ویژگی های مثبتی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 23:29

آشنایی با تخت تراکشن و کاربردهای آن

آیا تا به حال نام تخت تراکشن را شنیده اید؟ آیا با کاربردهای این تخت آشنایی دارید؟

اگر پاسختان به این سوال و سوالات مشابه منفی است، این مطلب مختص شما است. تا پایان با ما همراه باشید.

تخت تراکشن

تراکشن چیست؟

همان طور که در جریان هستید، دردهای ستون فقرات که امروزه افراد زیادی از ابتلا به آن ها رنج می برند، یکی از اصلی ترین دلایل ناتوانی جامعه بشری در دنیای صنعتی امروز هستند. این موضوع زمینه ساز ظهور شیوه های مختلفی برای درمان این دردها شده است. درمان­های فیزیکی و مداخلات فیزیوتراپی از جمله مهم ترین و در عین حال پر طرفدارترین روش های موجود در این حوزه به شمار می آیند.

تراکشن که از آن تحت عنوان کشش درمانی نیز یاد می شود، یکی از درمان های فیزیکی است. این درمان اختلالات موجود در ستون فقرات و مفاصل را به طور شگفت انگیزی بهبود می بخشد. در این روش با اعمال نیروهای کششی پیوسته و متناوب بر روی ستون فقرات و مفاصل فرد به او کمک می­کنند تا از شر این دردهای آزار دهنده رها شود.

تراکشن به دو صورت دستی و مکانیکی قابل اجرا می باشد. هر یک از این روش ها از ویژگی های خاصی برخوردار هستند. تراکشن مکانیکی با استفاده از تخت تراکشن انجام می شود.

تخت کششی

تخت تراکشن چیست؟

تخت تراکشن نوعی تخت کششی است که به منظور کشش ستون فقرات و برداشتن فشار از روی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمرکز تراکشن مکانیکی بر ناحیه پایینی کمر و گردن می باشد. منظور از ناحیه پایینی کمر ۵ مهره پایانی ستون فقرات می باشد. پس اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که از درد ناحیه گردن و یا نواحی پایینی کمرتان به ستوه آمده اید، تخت های تراکشن بهترین گزینه برای شما هستند.

لازم است بدانید که تخت های تراکشن از دو تکه طراحی شده اند. دو تکه بودن این تخت زمینه کاهش اصطکاک بیمار با بدنه آن را مهیا می کند و بدین ترتیب فشار موجود بر روی ستون فقرات وی را رفع می کند. پس از این که فرد بر روی تخت تراکشن دراز می کشد، این تخت زمینه لغزش فاست های بین مهره ها بر روی یکدیگر را فراهم می سازد. گفتنی است که یک سیستم پشتیبان وظیفه تثبیت این شرایط را بر عهده دارد.

سیستم کشش تخت تراکشن به یک کامپیوتر وصل است. این موضوع زمینه تنظیم اتوماتیک وار زاویه کشش به تناسب بیمار را مهیا می سازد. جالب است بدانید که با وجود این سیستم کامپیوتری فیزیوتراپیست معالج می تواند به انجام دقیق و بی نقص درمان بر روی قسمت های گوناگون بدون فرد بپردازد.

تراکشن

کاربرد تخت تراکشن چیست؟

اصلی ترین کاربرد تخت تراکشن اعمال نمودن نیرو به دو استخوان مفصل و در نتیجه دور کردن آن ها از یکدیگر است. این نیرو زمینه ایجاد فضای کافی میان مفاصل و در نتیجه کاهش درد آن ها را فراهم می کند. کشش بافت موجود در میان مفاصل از دیگر کاربردهای تخت تراکشن است.   

تخت تراکشن را عموما برای کاهش فشار ستون فقرات و بیماری های اسکلتی و عضلانی مختلفی همچون بیماری های زیر مورد استفاده قرار می دهند:

دیسک کمر

دیسک گردن

سیاتیک

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، استفاده از تخت تراکشن یا همان تخت رفع فشار ستون فقرات به بیمارانی که مبتلا به درد ناحیه کمر و گردن هستند، توصیه می شود. این روش درمانی به تسکین درد بیمار کمک کرده و ضعف و بی حسی ستون فقرات و مفاصل وی را بهبود می دهد.

نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که تراکشن می تواند فضای اطراف فورامن میان مهره ها را تا حد قابل توجهی افزایش داده و بدین ترتیب موجبات عبور آزادانه اعصاب و در نتیجه کاهش التهاب را فراهم سازد.

تخت تراکشن با اعمال کشش مفاصل باعث لغزش فاست های مهره ای بر روی یکدیگر می شوند. این موضوع موجب افزایش فشار خون و کاهش فشار موجود بر روی کانال نخاعی می گردد.

کاربردهای تخت تراکشن به همین موارد محدود نمی شود. کم شدن مواد شیمیایی ناشی از التهابات بافتی ایجاد شده در اثر آسیب های بافتی از دیگر مزایای این تخت کاربردی است. کشش رباط ها و ماهیچه های متصل به مفاصل، کاهش اسپاسم عضلات، افزایش حرکت مفصل و در نتیجه کاهش فعالیت اعصاب و به تبع کاهش درد از دیگر مزایای بی نظیر این تخت است.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 23:23

بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات توانبخشی در خدمت شما! معرفی بالابر بیمار و صندلی انتقال بیمار

پیش از آن که با بهترین تجهیزات توانبخشی آشنا شوید، بهتر است کمی در مورد تعریف توانبخشی و افراد نیازمند به آن اطلاعات داشته باشید. توانبخشی مجموعه ای از مراقبت ها و فعالیت هایی است که به افراد کم توان کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشند و زندگی روزمره ی بهتری را سپری کنند.

اما چه دلایلی سبب ایجاد کم توانی یا ناتوانی در افراد خواهد شد؟ آسیب هایی نظیر سوختگی، تصادف، شکستگی، سکته، عفونت های شدید، جراحی، درمان های پزشکی نظیر شیمی درمانی، مشکلات ژنتیکی و … همگی از عوامل ایجاد کم توانی و ناتوانی هستند. اما در صورت بروز چنین مشکلاتی باید به فکر چاره بود و از طریق تجهیزات توانبخشی سطح کیفی زندگی این افراد را بالا برد. این افراد گرچه بیمار بوده و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند اما هم چنان نیازمند استفاده از سرویس بهداشتی، حمام، خوردن غذا، تعویض لباس و … هستند.

تجهیزات توانبخشی یک تحول بزرگ در حوزه ی مهندسی پزشکی

به همین دلیل است که از تجهیزات توانبخشی به عنوان یک تحول بزرگ در حوزه ی مهندسی پزشکی نام می برند. این تجهیزات با توجه به مشکلاتی که هر بیمار با آن مواجه است، به رفع بخشی از نیازهای وی کمک می کند. لذا دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به توضیح دو نوع از محصولات شرکت وینکل پلاس، تحت عنوان صندلی انتقال بیمار و بالابر بیمار اشاره خواهیم کرد.

صندلی های انتقال بیمار یکی از تجهیزات کاربردی در حوزه ی توانبخشی

برای آن که اهمیت آشنایی با بهترین صندلی انتقال بیمار را درک کنید، تنها کافی است بیماری را تصور کنید که به هیچ وجه امکان حرکت ندارد. در این صورت می توان از این وسیله ی کاربردی برای انتقال موقت بیمار استفاده کرد. لذا برای مسافت های کوتاه نظیر انتقال بین بخش های مختلف بیمارستان یا حتی خانه ی سالمندان، جابه جایی در فرودگاه ها، مراکز خرید، موزه ها و یا حتی در منزل از این محصول می توان استفاده کرد.

اگر علاقه مند به شیوه ی طراحی این محصول هستید باید بدانید که این محصول با ویلچر کاملا متفاوت است. در طراحی آن دو تا چهار چرخ به کار رفته و همه ی بدن بیمار را پوشش می دهد. ابزارهای ایمنی و برخی امکانات جانبی نظیر لگن مخصوص توالت نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب از بابت خطرات احتمالی و رفع نیاز بیمار کاملا آسوده خاطر باشید.

اما برای آن که محصولی ایده آل خریداری کنید، شرکت وینکل پلاس توصیه هایی برایتان دارد. ابتدا توجه داشته باشید که محصول مربوطه باید دارای وزنی مناسب باشد. چرا که سهولت حمل و نقل آن یکی از مزایای آن به شمار می آید. در ضمن محصولی را انتخاب کنید که تحمل وزن بیمار شما را داشته باشد. هنگام خرید بهتر است از انواع تاشو و جمع شونده، گزینه ای را انتخاب کنید. بدین ترتیب برای حمل در خودرو و نگهداری آن راحت تر خواهید بود. تا این جا با صندلی انتقال بیمار آشنا شده و به کاربردهای مفید آن پی بردید. اما این تنها دستاورد کارشناسان مهندسی پزشکی نیست. اگر علاقه مند به آشنایی با سایر تجهیزات توانبخشی هستید، با بخش بعدی و معرفی بالابر بیمار از زبان وینکل پلاس همراه ما باشید.

تجهیزات توانبخشی – صندلی انتقال بیمار وینکل پلاس

بالابر بیمار یکی دیگر از محصولات شرکت وینکل پلاس

بالابر بیمار یکی دیگر از محصولات شرکت وینکل پلاس است. شاید این سوال در ذهن شما نقش بسته باشد که کاربرد این محصول چیست؟ بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند، همواره نیازمند دریافت خدماتی از قبیل حمام، تعویض ملحفه، نظافت و … هستند. این کار تنها در صورت بلند کردن بیمار از روی تخت امکان پذیر است.

حال آن که اگر بلند کردن بیمار به صورت غیر اصولی صورت گیرد، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به وی و اطرافیانش وارد سازد. بدین منظور استفاده از بالابر بیمار توصیه می شود. این وسیله قادر به تحمل وزن های بالا نیز هست و از این بابت شما عزیزان را آسوده خاطر می سازد. این محصول دارای انواع دستی و برقی می باشد.

برای استفاده از آن ابتدا جلیقه ای مخصوص را دور بیمار قرار می دهند. سپس گیره های اتصال به دستگاه را وصل می کنند. حال امکان بالا و پایین بردن بیمار فراهم می شود. البته چرخ های تعبیه شده در پایه ی این محصول نیز امکان جا به جایی بیمار را به شما می دهد. در صورتی که از نوع برقی این محصول استفاده می کنید، حتما از کافی بودن شارژ آن اطمینان حاصل نمایید تا در میان کار با مشکل مواجه نشوید.

در مورد خرید این محصول نیز وینکل پلاس از شما می خواهد تا به وزن دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید تا از مزیت حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید. در ضمن دستگاه را متناسب با وزن بیمار انتخاب کرده و خرید از برندهای معتبر را فراموش نکنید تا از بابت ایمنی محصول اطمینان حاصل کنید. محدوده ی بلند کردن، مدت زمان شارژ، قدرت موتور و … نیز در انتخاب محصول نهایی موثر است. اما با خرید از وینکل پلاس از خدمات ویژه ای نیز بهره مند می شوید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تجهیزات توانبخشی – بالابر وینکل پلاس

آیا می دانید با خرید از وینکل پلاس از چه مزایایی بهره مند می شوید؟

قطعا با مطالعه ی بخش های قبلی اهمیت استفاده از تجهیزات توانبخشی با کیفیت را درک کرده اید. اما خرید از شرکت های معتبری نظیر وینکل پلاس دارای مجموعه ای از مزایا می باشد که کیفیت محصولات خریداری شده تنها یکی از آن ها به شمار می آید. این شرکت سریع ترین زمان را برای رساندن محصول خریداری شده به مشتری در نظر گرفته است.

لذا با خرید از وینکل پلاس در زمان خود صرفه جویی خواهید نمود. این شرکت به منظور رفاه حال بیشتر مشتریان، اقدام به ارائه ی سرویس پرداخت در محل نیز نموده است. بدین ترتیب مشتریان از مطمئن ترین روش پرداخت استفاده می کنند. ضمانت کیفیت کالا و پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز از دیگر مزایای این شرکت است. فراموش نکنید که وینکل پلاس یک شرکت دانش بنیان در حوزه ی مهندسی پزشکی و تجهیزات توانبخشی می باشد. بنابراین نوآوری در طراحی و ساخت سبب بهبود عملکرد و تناسب قیمت و کیفیت در محصولات آن شده است.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 23:21

دستگاه بالابر بیمار چیست و چه مشخصاتی دارد؟

حرکت دادن افرادی که به هر دلیلی دارای مشکلات حرکتی هستند، معمولا پرستاران و همراهان بیمار را با چالش هایی روبرو می کند. استفاده از بالابر بیمار می تواند برای غلبه بر این چالش ها بسیار کمک کننده باشد. در واقع لیفت بیمار در بسیاری از مراکز توانبخشی، فیزیوتراپی ها، مراکز درمانی و … به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. البته بسیاری از افراد نیز این وسایل را برای استفاده در منزل تهیه می کنند تا بتوانند جابجایی بیمار را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند. استفاده از این محصول در منزل می تواند مواردی همچون نظافت بیمار، جابجایی از تخت و … را سرعت ببخشد. همچنین می تواند حرکت بیمار را به صورت کاملا اصولی و بدون هیچگونه آسیبی به انجام برساند.

دستگاه بالابر بیمار چیست و چه مشخصاتی دارد؟

نکته مورد توجه در مورد بالابر بیمار این است که تحمل وزن های بالا را نیز دارد. همین ویژگی آن را به وسیله ای بسیار کاربردی تبدیل کرده است. قطعات دستگاه بالابر توانبخشی بسیار مستحکم و مقاوم هستند. به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. طراحی و ساخت دستگاه لیفت بیمار به گونه ای انجام شده است که ایمنی بسیار بالایی دارد و آسیبی به بیمار وارد نخواهد کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع این محصولات و نحوه استفاده از آن ها آشنایی پیدا کنید.

دستگاه لیفت بیمار

انواع دستگاه بالابر

بالابر بیمار همانطور که از نامش پیداست، برای جابجایی و تغییر وضعیت بیمار مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته به دلیل عدم وجود تجهیزات مناسب، برای تغییر وضعیت بیماران دارای مشکلات حرکتی، مراقبان آن ها این کار را به صورت دستی انجام می دادند. اما این کار به مرور زمان هم برای بیمار و هم برای فرد حمل کننده بسیار خطرناک و مشکل آفرین بود و می توانست به آن ها آسیب هایی جدی وارد کند. از این رو دستگاه های لیفت بیمار طراحی و به بازار عرضه شدند. این دستگاه ها توانستند در زمانی کوتاه به یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین دستگاه های تجهیزات پزشکی تبدیل شوند. این محصولات خود دارای انواع مختلفی هستند که در این قسمت به آن ها اشاره می شود:

  • بالابر دستی: این نوع بالابرها نسبت به انواع برقی کارایی پایین تری دارند و به میزان کمتری مورد استفاده قرار می گیرند. البته مزیت این محصولات نسبت به بالابرهای برقی قیمت پایین تر و عدم نیاز به شارژ شدن است.
  • بالابر برقی: نیروی مورد نیاز برای جابجایی بیماران در این محصولات با استفاده از برق تامین می شود و به همین دلیل کار را بسیار آسان کرده اند. با استفاده از ریموت این بالابرها می توان بیمار را در وضعیت مورد نظر قرار داد و جک دستگاه را پایین آورد. این دستگاه ها جای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توان آن ها را به سادگی جمع کرد و در هنگام نیاز، مجددا مورد استفاده قرار داد. همچنین دارای جلیقه مخصوص در حالت نشسته یا ایستاده هستند که به خوبی از بیمار حمایت می کند تا در وضعیت مناسب قرار گیرد.
دستگاه بالابر بیمار

نحوه استفاده

برای استفاده از دستگاه لیفت بیمار باید ابتدا جلیقه مخصوص را دور بیمار قرار دهید و سپس قسمت های مشخص شده بر روی جلیقه را به گیره های دستگاه متصل نمایید. در این هنگام با کمک ریموت دستگاه، بیمار بالا برده می شود. شما می توانید با استفاده از چرخ هایی که بر روی بالابر بیمار تعبیه شده اند، فرد را به محل مورد نظر برده و مجددا با کمک ریموت، بیمار را پایین آورده و در سطح مورد نظر قرار دهید. این کار به آرامی و به صورت اصولی توسط دستگاه انجام می شود و به همین دلیل می توان با خیالی آسوده و بدون هیچ فشاری نسبت به جابجایی بیمار اقدام کرد. همچنین با استفاده از ریموت این دستگاه می توان زاویه پایه ها را نیز تغییر داد.

چه کسانی به استفاده از دستگاه بالابر توانبخشی نیاز دارند؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که از جابجایی های سخت و مداوم بیمار خود خسته شده اید، استفاده از دستگاه بالابر توانبخشی می تواند برایتان مناسب باشد. بسیاری از بیماران از جمله سالمندان، از درد شدید زانو و پاها رنج می برند و در هنگام جابجایی، ممکن است آسیب هایی جدی به آن ها وارد شود. همچنین برخی دیگر از بیماران، دچار معلولیت های حرکتی هستند و نیاز به جابجایی آن ها برای مراجعه به بیمارستان، مراکز فیزیوتراپی و حتی انجام امور نظافتی وجود دارد. بنابراین استفاده از دستگاه لیفت بیمار نه تنها می تواند کار را برای مراقبان بیمارها بسیار آسان کند بلکه بیماران نیز با این روش دچار هیچ آزار و اذیتی برای حرکت نخواهند شد.

دستگاه بالابر توانبخشی

نکات مهم در هنگام استفاده از لیفت بیمار

همانطور که گفته شد، بالابر بیمار برقی امروزه بسیار بیشتر از انواع دستی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به ذکر برخی نکات در هنگام استفاده از این دستگاه بپردازیم. این محصولات با نیروی برق کار می کنند و دارای باتری و شارژر می باشند. بنابراین در هنگام استفاده حتما توجه داشته باشید که دستگاه دارای شارژ کافی باشد تا در هنگام جابجایی ناگهان شارژ آن تمام نشود. در صورتی که با هرگونه اشکال در عملکرد دستگاه مواجه شدید سریعا با گارانتی آن تماس حاصل نمایید. زیرا عدم پیگیری مشکل علاوه بر اینکه می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل نماید، ممکن است در هنگام جابجایی بیمار موجب آسیب دیدگی او شود.

در هنگام خرید بالابر بیمار به چه مواردی توجه کنیم؟

  • در هنگام تهیه این دستگاه ها حتما به تحمل وزن آن توجه نمایید و متناسب با وزن بیمار خود، دستگاه مناسب را خریداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که خود دستگاه نیز وزن بالایی نداشته باشد تا جا به جایی آن به آسانی با استفاده از پایه های متحرک صورت پذیرد.
  • ·         همواره سعی کنید که این محصولات را از برندهای معتبر دارای تاییدیه استاندارد جهانی خریداری کنید تا کارکردی اصولی و کیفیتی بالای داشته باشد.
  • خرید خود را از فروشگاه های تخصصی این محصولات انجام دهید که قیمت هایی  مناسب را نیز ارائه می کنند.
  • این محصولات دارای مدل های بسیار متنوعی هستند. بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود، آن ها را خریداری نمایید. به عنوان مثال برخی از این دستگاه ها ضد آب هستند یا اینکه قابلیت استفاده به عنوان صندلی توالت را نیز دارند و برای استفاده سالمندان مناسب می باشند.
  • در هنگام خرید محصول به مواردی همچون محدوده بلند کردن، استحکام بالای بدنه، مدت زمان نگهداری شارژ، داشتن موتور قدرتمند و … نیز توجه کنید.
خرید دستگاه بالابر بیمار

قیمت انواع بالابر بیمار

با توجه به موارد گفته شده، انواع بالابر بیمار با مدل های بسیار متنوعی و برندهای گوناگون در بازار موجود می باشند. تمامی این موارد می توانند در قیمت گذاری این محصولات موثر باشند. بنابراین نمی توان یک قیمت واحد برای همه آن ها در نظر گرفت. اما خبر خوب این است که مجموعه ما این محصولات را با نازل ترین و بهترین قیمت های بازار در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. برای اطلاع از این قیمت ها، تنها کافی است با ما در ارتباط باشید.

خرید بالابر توانبخشی بیمار با بهترین قیمت

مجموعه ما به عنوان یکی از عرضه کنندگان با سابقه و معتبر انواع تجهیزات پزشکی و توانبخشی از جمله دستگاه بالابر بیمار مشغول فعالیت می باشد. این مرکز فروش تخصصی، کیفیت محصولات خود را ضمانت می کند و جهت رفاه حال مشتریان، امکان پرداخت درب منزل را فراهم آورده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش و تخفیفات ویژه و قیمت محصولات از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان واحد فروش و پشتیبانی ما در تماس باشید.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 23:17

صندلی انتقال بیمار چیست و چه استفاده ای دارد؟

همان‌ طور که همه شما می‌دانید، بیماران و ناتوانان جسمی، قشر بسیار بزرگی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند. طراحی و تولید ابزار هایی که در زمینه راحتی این قشر از جامعه ما قدم بردارد به یکی از اقدامات مهم و حیاتی تبدیل ‌شده است.

ما در ادامه محتوا می‌خواهیم برای شما در رابطه با یکی از این اختراعات کاربردی یعنی صندلی انتقال بیمار صحبت کنیم‌.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با این محصول بدانید و می‌خواهید که با کارایی آن آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

صندلی انتقال بیمار چیست؟

صندلی انتقال بیمار همان‌ طور که از نام آن پیداست با عنوان یک وسیله پزشکی شناخته می‌شود که برای بیماران ناتوان جسمی و حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این صندلی ‌ها برای انتقال موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بیمارانی مناسب هستند که هیچ‌ گونه قابلیت حرکتی و توانایی جسمی ندارند. بسیاری از افراد شاید این صندلی‌ ها را با ویلچر ها اشتباه بگیرد.

در ویلچرها بیمار حتی اگر از کمر به پایین فلج باشد، با قدرت بازوان دست خود می‌توانند ویلچر را به حرکت در بیاورد.

اما صندلی جا به جایی بیمار تنها برای بیمارانی گزینه مناسبی است که توانایی حرکت ندارند. یک فرد باید با توانایی جسمی مناسب، صندلی را به حرکت در بیاورد و به انتقال بیمار بپردازد. 

صندلی انتقال بیمار چیست؟

در چه شرایطی می‌توان از صندلی انتقال استفاده کرد؟

شرایط گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند شما را مجبور به استفاده از صندلی جابجایی بیمار بکنند. برای انتقال بیماران ناتوان جسمی در مسافت ‌های کوتاه برای مثال بخش‌ های متفاوت بیمارستان یا خانه سالمندان، صندلی انتقال بیمار گزینه مناسبی می‌باشد.

علاوه ‌بر این موضوع برای انتقال بیماران با توانایی جسمی پایین، در مسافت‌ های کوتاه نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. این محصولات می‌توانند به جا به ‌جایی بیماران در موزه ‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید و حتی اتاق‌ های متفاوت منزل مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصول چگونه طراحی و تولید شده است؟

صندلی انتقال بیمار معمولاً محصولی با دو الی چهار چرخ می‌باشد. این محصولات طوری طراحی شده‌اند تا تمام بخش‌ های بدنی بیمار را بپوشانند و به بیمار کمک کنند تا بدون هیچ ‌گونه مشکل و در راحتی کامل در مسافت ‌های کوتاه جابجا شود.

از ابزار های ایمنی متفاوتی در این محصول بهره گرفته‌ شده تا از واژگون شدن و افتادن بیمار جلوگیری شود‌.

در بسیاری از موارد امدادگران و آتش‌نشانان نیز ممکن است از این محصول برای جا به جایی موقت مصدومان استفاده کنند‌. هر کدام از این صندلی ‌ها با ویژگی‌ های متفاوت و برای بیماران با شرایط خاصی طراحی و تولید شدند.

این شما هستید که باید با توجه به خواسته‌ای که در نظر دارید، به سراغ خرید یکی از این محصولات بروید.

برای مثال برخی از این صندلی ‌ها علاوه‌ بر قابل قابلیت جابجایی، دارای لگن مخصوص توالت نیز می‌باشد تا بتوانند امکان امکانات بیشتری را به بیماران ارائه دهند. 

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

برای خرید صندلی انتقال بیمار یا به‌ عبارت ‌دیگر صندلی جابجایی بیمار شما باید به فاکتور ها و موارد گوناگونی توجه داشته باشید.

این فاکتور ها به شما کمک می‌کنند تا یک محصول فوق‌العاده را برای خودتان بخرید و نیاز خود را به‌ طور کامل برطرف کنید.

برای مثال شما باید به وزن محصولی که می‌خرید توجه داشته باشید. وزن صندلی باید طوری باشد که شما بتوانید به ‌راحتی صندلی خالی را جا به‌ جا کنید تا در شرایط خاص از آن بهره ببرید.

علاوه‌ بر این موضوع، محصولی که شما می‌خرید باید تحمل وزن بیمار مدنظر شما را داشته باشد تا خدای ‌نکرده هنگام جابجایی مشکل خاصی برای بیمار به وجود نیاید.

با توجه به استفاده شما، برخی از این صندلی ‌ها باید حالت تاشو و جمع شونده  داشته باشند تا بتوان با استفاده از خودرو آن ‌ها را به ‌راحتی انتقال داد.

به ‌هر حال توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا گزینه مناسب و کاربردی را برای بیمار خود بخرید و از هدر رفت هزینه جلوگیری نمایید.

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

جمع‌بندی 

به ‌طور کلی صندلی انتقال بیمار محصولی بسیار باکیفیت و مناسب می‌باشد که کاربرد شگفت ‌انگیزی دارد.

این صندلی‌ ها طوری طراحی شده‌اند تا علاوه‌ بر جا به‌ جایی ایمن بیمار، هیچ‌ گونه آسیب خاصی به او وارد نکنند و در راحتی کامل بیمار را انتقال دهند.

شما اگر به‌ دنبال خرید انواع متفاوت صندلی جا به جایی بیمارهستید، می‌توانید با مراجعه به سایت وینکل، به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی محصول مدنظر خودتان را پیدا کنید و به خرید آن بپردازید.

اگر به ‌دنبال باکیفیت‌ترین و متنوع ‌ترین انواع این محصول هستید، مطمئن باشید که می‌توانید گزینه مورد پسند خودتان را در سایت وینکل پیدا کنید.

سایت ژینکو...
ما را در سایت سایت ژینکو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shaghayegh kalhor بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 23:12

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :